Press "Enter" to skip to content

Czy warto zostać visual merchandiser ?

Visual merchandising sięga przełomu XVIII i XIX wieku. Nadal jednak zawód zajmujący się tą dziedziną jest mało znany i uważany za nowy. Jakie zadania stoją przed visual merchandiser i czy warto kształcić się w tym kierunku?

Zwiększenie sprzedaży

Nie da się ukryć, ale osoby wykonujące ten zawód rozliczane są z efektów. Ich zadaniem jest zwiększenie zainteresowania produktami danej firmy, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Visual merchandiser musi być nie tylko bardzo kreatywną osobą i dobrym sprzedawcą, ale także mieć wiedzę z dziedziny psychologii. Obowiązki obejmują nie tylko kreatywne projektowanie witryn sklepowych, ale również pracę fizyczną (ustawianie elementów czy mebli niezbędnych do obrazu wystawy) i wczesne wstawanie (praca jest najłatwiejsza, gdy w sklepie nie ma klientów).

Przygotowanie do zawodu merchandisera

Do wykonywania tej profesji prowadzą różne drogi. W Polsce jest niewiele szkół przygotowujących do tego zawodu. Można odbyć w nich studia w systemie dziennym, zaocznym, jako studia podyplomowe lub kursy wakacyjne. Inną opcją jest odbycie praktyki w sklepie lub też w firmie zajmującej się projektowaniem wystaw, czy po prostu angażowanie się w aranżację witryn we własnym miejscu pracy, co z pewnością z czasem zaprocentuje. Dla pracujących w tym zawodzie osób cały świat stoi otworem. Zwłaszcza jeśli pracodawcą będzie firma z siecią sklepów rozsianych po wielu krajach. W związku z wieloma otwarciami nowych filii konieczne będą częste podróże. Inną możliwością jest praca dla firmy, której główną ofertą jest projektowanie witryn sklepowych. Wtedy można jednocześnie pracować dla wielu klientów.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *